Retrospectiva lui 2017

La finalul anului trecut priveam cu nostalgie și bucurie la anul anterior și în același timp cu speranța spre cel care urma. Citind articolul pe care l-am scris atunci îmi dau seama că dorințele mele declarate se învârteau în jurul mersului pe munte și statului în natură. Viață însă a avut alte planuri cu noi și deși știam că urmează să ne căsătorim în luna mai, nu bănuiam ce alte evenimente vor mai apărea pe parcurs.

A venit așadar momentul să trag din nou linie. Legat de ieșirile în natură, iată câteva evenimente ce merită menționate:

• Deși am impresia că s-a întâmplat acum o mie de ani, în ianuarie am ajuns în Patagonia. A fost pentru noi o călătorie care știm că va rămâne de referință alături de cea în Nepal.
  • În aprilie am ajuns pentru prima oară în zona bisericilor fortificate din Transilvania. Tura pe bicicletă alături de fratele meu și acum soția lui a fost printre cele mai frumoase de anul asta, atât datorită companiei cât și a peisajelor.
  • Am ajuns din nou pe Valea Cernei, una din zonele mele preferate din țară. Iar de data asta am urcat și pe Vârful Arjana, vârf care s-a dovedit a fi mai tehnic decât mă așteptam. Tura am făcut-o alături de cei din Clubul Alpin Român și compania a făcut ca zilele petrecute acolo să fie și mai frumoase.
  • Am revăzut Dolomiții. Timp de 3 zile ne-am întors în mijlocul lor și a fost un weekend prelungit de vis. Îmi doresc să repetăm experiența, chiar dacă ne vom îndrepta spre altă destinație montană fabuloasă.
  • Am parcurs Brana Aeriană din Bucegi pentru prima oară. Un traseu tehnic, parcurs în doi, într-o zi de vară de vis. Una dintre cele mai frumoase ture din an, cu siguranță.
  • Am participat pentru prima oară la Via Maria Theresia, un concurs ce m-a impresionat în mod special prin organizarea lui impecabilă. Se vede de departe dragostea pentru munte și natură pe care o au organizatorii. Cu siguranță ne dorim să ajungem și la ediția de anul viitor.

Pe lângă evenimentele din viața reală, iată ce s-a întâmplat în plan virtual:

• Am realizat primele articole de tip interviu. Încercasem și cu un an înainte dar m-am descurajat atunci când am abordat un blogger mai "mare" și am primit un răspuns cel puțîn arogant. Mi-a luat o vreme până să-mi fac curaj din nou, iar anul acesta m-am bucurat să primesc mai multe răspunsuri pozitive.
  • Am scris primul meu text ficțional. Inspirată de verișoara mea care este extrem de pasionată de fantasy-uri am ales să scriu și eu în acest stil. A fost o prima încercare și îmi doresc ca și anul viitor să experimentez  mai mult cu scrisul creativ.
  • Am dat primul meu interviu, la invitația celor de la Drumeți și drumeții. Au fost răspunsuri sincere, în care m-am deschis destul de mult față de cititori.
  • Am scris primul meu articol de tip review, pentru bocancii care mă însoțesc în toate turele.

Dacă în 2016 abia îmi făcusem contul de instagram, anul acesta am postat constant iar când mă uit acum la poze mi se pare că pot retrăi sezoanele prin care am trecut. Culorile se schimbă o dată cu lunile și sunt punctate acolo cele mai frumoase zone pe care le-am văzut.

Anul trecut am făcut o listă de obiective (4 mai exact) din care doar două s-au întâmplat. În mare și anul asta am același scop: să petrec cât mai mult timp pe munte. De data asta va fi în 3, nu în 2, deci probabil că și mai palpitant. Un obiectiv concret este să ajungem undeva în Alpi din nou, iar un al doilea să călătorim undeva în afara Europei.

Viață însă nu se rezumă doar la călătorit iar eu simt nevoia să mă dezvolt pe mai multe planuri. Deși de multe ori mi se pare că m-aș muta în vârf de munte dacă s-ar putea,  realitatea este că în momentele alea îmi doresc să fiu acolo. Cu toate asta, alteori o carte bună, sau o întâlnire cu prieteni dragi e ceea ce îmi lipsește de fapt. Așa că pe lângă destinațiile pe care ne dorim să le vizităm, lista de dorințe include și alte aspecte, mai personale.

În final mă întreb, poate oare 2018 să egaleze anul care se încheie? Îmi vine greu să cred dar îi dau o șansă. Vă zic la final dacă a reușit.