Vacanță în Tenerife - ce poți face și cât costă

De mult timp mă tot gândeam la Tenerife. Avem prieteni care au fost și care ne tot povesteau cât de frumos e însă .. înainte să aibă copii. Așa că au explorat insula în voie, au făcut drumeții spectaculoase. Eu știam că trasee adevărate nu putem face și îmi era teamă că o să venim aici doar pentru piscine. Ah … cât de ignorantă am fost.

Am ales să zburăm din Budapesta pentru că emult mai la îndemână decât Bucureștiul pentru noi (din Bupdatesta și București sunt zboruri directe) și pentru că am găsit bilete la prețuri acceptabile. Pentru prima cazare m-am inspirat de la cineva de pe instagram care era acolo chiar în perioada în care am cumpărat biletele (am luat-o ca pe un semn și bine am făcut) iar pe a doua am ales-o cu o lună înainte să plecăm. Știam că în sud e plin de hoteluri și că nu o să fie dificil să găsesc ceva.

Cu o zi înainte am schițat și planul pe zile și deja mă entuziasmasem tare. Mi se pare că în Cluj e lungă tare perioada asta cu vreme urâtă. Din noiembrie până prin martie tot frig e și simt nevoia să o întrerup cumva. În ideea asta ianuarie sau februarie erau lunile candidate pentru plecat, dar în final pentru martie am găsit bilete la preț mai bun.

Ce m-a impresionat la Tenerife? Diversitatea opțiunilor în ceea ce privește activitățile. Munți, plaje, canioane, satuce suspendate și parcuri construite de oameni dar printre cele mai frumoase din lume (Loro Parque - cu animale și Siam Park - aquapark).

Prima cazare pe care am avut-o a fost probabil una dintre cele mai frumoase la care am stat vreodată. Apartamentul în sine avea toate utilitățile dar nu impresiona în vreun fel. Grădina în schimb … grădina… mi-a plăcut atât de mult că nu am superlative să vă explic exact cât de mult. Plină de copaci de avocado cu fructe care atârnau deasupra capului (Victor a și dat cu capul de ei de câteva ori), cu o vegetație deasă și nu exagerez, un milion de păsărele! Atât de frumos se auzeau … și când mă gândesc că eu tot vânez unica mierlă de la noi de la bloc să o aud cum cântă și aici era un adevărat cor. Cireașa de pe tort în această grădină au fost găinile. Da da, găinile care le-au dat de furcă băieților. Erau atrași și speriați de ele în același timp, le hrăneau dar le era frică când le vedeau venind spre ei. Ce să zic, a fost o adevărată aventură. În fiecare dimineață și seară când eram acolo, cu găinile aveau treaba băieții noștri.

De cum am încercat să fac planul pe zile mi-am dat seama că 7 nopți cu 6 zile pline nu vor fi suficiente. Și acum, la finalul vacanței, pot să spun cu siguranță că nu au fost. Măcar 10 cred că ar fi fost ideal. Mai aveam multe de văzut, dar poate că ăsta e motivul să revenim, pentru că îmi doresc să ajungem din nou aici. Cândva.

Ce mi-a plăcut? Mi-a plăcut mult Loro Parque, atât pentru vegetație (zona de junglă cu papagali care zburau în voie m-a impresionat în mod special) cât și pentru spectacole (pentru mine a fost prima oară când am văzut spectacol de delfini și mi-a plăcut mult, dar și cel cu orci a fost deosebit).

Mi-a plăcut mult și sătucul Benijo, în care am ajuns chiar în prima zi și de la care am încercat să facem o plimbare spre El Draquillo. De fapt a fost printre peisajele preferate pe care le-am văzut pe insulă. La întoarcere ne-am oprit pe plajă de lângă, superbă și ea.

Satul Masca mi s-a părut spectaculos într-adevăr, dar puțin prea turistic și aglomerat. Nu știu sincer dacă merită efortul pentru el.

Plaja Teresitas, o plajă artificială cu nisip auriu e o opțiune bună dacă vreți o zi de stat și atât. Peisajul e spectaculos. Apa oceanului e destul de rece, dar lumea făcea baie oricum. Grijă la soare, e înșelător. Noi nu am fost foarte stricți la datul cu loțiune și zonele neatinse s-au ars binișor.

Azi povesteam la masă cu băiețîi despre această vacanță. Victor peste tot unde mergem spune: să mai venim aici mami! Să mai mergem la animale, la plajă, în grădina minunată, peste tot. Și când îmi spune asta știu că ii place mult.

Pentru mine cu siguranță a fost una dintre cele mai frumoase vacanțe de când avem copii.

Itinerariul pe zile

Ziua 1: Aeroport Sud - Tacoronte (unde eram cazați); seara am văzut apusul pe Plaja cu nisip negru de la Mesa del Mar (Playa de la Arena)

Ziua 2: Satul Benijo, cu o drumeție spre satul El Draguillo; la final am poposit pe plaja Benijo și Almaciga (cu surferi, minunată!)

Ziua3: Loro Parque - noi am stat toată ziua acolo, atât de mult ne-a plăcut

Ziua 4: plaja Las Teresitas, plajă cu nisip auriu aflată în nordul insulei

Ziua 5: satul Masca + ne-am mutat la cea de-a doua cazare în Los Cristianos

Ziua 6: piscină și bălăceală în ocean

Ziua 7: am repetat ziua 6

Ziua 8 - spre casă

Aspecte practice

Cazări

1. Airbnb in Tacoronte

2. Hotel in Los Cristianos

Costuri

Pe scurt, toată vacanța ne-a costat aproximativ 3400 de euro.

Detaliat:

• vilete avion: 1100 euro (pt toți 4, dus-întors - cu un bagaj de 10kg și altul de 20kg la cală)

• închiriat mașină: 208 euro (de la firma CICAR)